Like Us !



Wednesday, March 23, 2011

Selalu Mengalah !? - KonTroVeRsi

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh! =)

Hye, it's me; eRyLz . Yang dah lama menyepi . ;) Nyway, bukan sesaja menyepi .
Biasalah . Kehidupan . ;) Kalau takde life, confirm setiap hari aku update blog ni . Hehe .
For today, I'm willingly to share some story, bersesuaian dengan tagline
GITD Crewz --> Sharing Story Is Caring . ;)


Orytela . Macam tajuk di atas . Selalu Mengalah !?
Yeah, that's me . Mungkin tu adalah salah satu kelemahan yang wujud@hadir dalam diri aku .
Selalu mengalah . Yeah, you guyz can call me a coward anyway . But actually, bukan aku nak mengalah .
For something that aku sayang & kasihi, InsyaAllah aku akan try my best untuk fight for it .
But ni kes sacrificing for something that is useless . Huh !
Selalu mengalah !

Yeah, I admit it . Really, I've give up in this case . Aku tak kesah pon la sebenarnya kalau aku tak dipanggil untuk mendeklamasikan sajak untuk HAC SMKK . Seriously, tak rugi sikit pon ! Oke !?

But, SUMPAH, k, actually aku rasa terharu sesangat apabila, sumone yang aku tak rapat, actually, tak kenal pon, boleh bagi kepercayaan kat aku untuk mendeklamasikan sajak untuk salah satu hari / peristiwa penting kat sekolah aku . It just that how, or why must me ? Ramai lagi makhluk Allah yang lain but aku yang di pilih .
Ok, this is the story . Real story ryte .
One day, I've been called by a teach which or whom never & ever know me and meet me before . Then, she propose me to perform for HAC . I accept because, I don't know how to say not . XD
Oke, until that, she give me a poem and ask me to memorise the lines . I accept it and on Tuesday, I perform it in front of SMKK's principal and some PK and GK .
Sumpah, aku nervous gila kot hari tu . Then, lepas perform, teach ni panggil aku . She said, aku perform da oke . Just that, I'm too fast .  Audience can't catch what am I trying to say . Then, another teach come to me and say that she'll teach me how to project clearly and slowly .
Alhamdulillah, ada jgk orang nak tolong . Then, aku sambung la buat improvement sesikit and so on .
Lepas tu, tak lama sikit, teach yang propose aku tuh panggil . Aku sampai je dia cakap, wait, this teach want to talk something . Aku pon tunggu laa & dengar apa yang dia cuba nak sampaikan .
Memula uh aku wat bodoh coz she's talking to orang yg bersajak in BM with themes of PERPADUAN . Then aku dengar dia kata dia nak tukar aku suruh masuk dalam sajak BM but I will perform in BI .
Kiranya, aku kena tukar sajak la . Perform themes of PERPADUAN dgn budak yang deklamsi sajak in BM tu . Kira combine bahasa la .
Next, teach yg propose aku tuh said to teach sorang lagi uh supaya jgn force aku utk tukar sajak . Coz aku dah make an effort to memorise the lines and perform quite well just now . And she also admit that it is her fault because she don't know that this teach nak 1 sajak only . Biasalah, masalah masyarakat sekarang, no communication at all ! huh !
Then, aku pun di sebabkan aku rasa, em, takpelah, kena tukar sajak pon . Because, obvious giler kot yg teach ni nak aku tukar sajak walaupun dah di defend oleh teach satu lg . Disebabkan taknak bermasam muka & try to be an open minded girl, aku pon amik la decision to memorise a new poem . Bagi aku ni maybe cabaran buat aku . So, after that conversation, aku pon pergilah cari laptop dengan kebenaran teach yg propose aku uh utk cari sajak yg bersesuaian .
{adalah beberapa incident yg wat aku terSANGAT kesal . tapi aku malas citer ah }
Then, after dapat, aku pon mulakanlah tugasan dengan menghafaz new lines of new poem .
Tapi, tak masok kepala otak aku ! Maybe aku sendiri tak tenteram at that time !
After that, all that day aku blurr . Surrender . And aku tak jalankan tugas aku utk me'memorise' the poem . Serious bengang ! Jadi la aku BrokenHearted girl ! Uhuk ! ;(

And today, pepagi aku kena marah dengan teach yg suruh aku tukar poem tu kerana tidak menjalankan tugas; mengimplankan poem uh dalam palaotakz aku nih . I don't care . Still terima as something yang positif . Then, dia arahkan aku pegi hafal . Aku pon menurut perintah dengan segala hormatnya .
Hafal punya hafal punya hafal punya hafal punya hafal sampai boleh aku pon dipanggil balik utk menjalankan aktiviti penyesuaian cara percakapan dan cara penyampaian . Huh ! settle .
Pukul 12 datang balik . Arghh !
{aku singkatkan cer}
Dah 12 suku, aku pegilah bilik tu . Perform with another malay girl, indian girl and another chinese girl [1MaLaYsiA] . Habis tuh, teach uh tanya, nak pkai baju apa . Aku gtau la baju kurung . Then dia kata itu la, inilah coz another malay girl nak pakai baju kurung dah . SO she ask me for wearing a kebaya ! Hello ! Cubalah buka mata uh luas2 . Penah ke korang tgk aku ber'kebaya'? Jadi nenek kebayan adalah ! haiYYYaa! Seriously, tension . Then aku pekakkan telinga .
Sampai la dia kata yang esok pagi tepat 7.30 aku kena ada for rehearsal HAC . Hello, aku 7.30 ada perbarisan KP . Isk3 . Masa uh mmg sedih sesangat la .
Dia at last suruh aku wat decision . Aku pilih bersajak or kawad !
Aku kalau ikot hati memang pilih kawad la . Coz tu mmg jiwa raga aku . Gpon aku selesa ngan bebudak kawad uh . Aku sayang diorang . Dprd ni . Huh ! Hampeh !
Tapi aku kenangkan teach yg propose aku uh . Aku appreciate dia gegila coz berikan kepercayaan kat aku . Sumpah . Aku tak tipu la . Kalau aku tak kenangkan dia mmg aku dah tarik diri la .
Bukan nak jadi pengecut or someone yg taknak hadapi kenyataan . Or, bagi sesetengah orang mgkn akan cakap, "ala, benda kecik pon nak besar2kan . kecoh r" - terpulang la kat korang . Tapi korang tak penah rasa macam mana aku di 'pressure' oleh orang2 tertentu . Just that, aku tak suka di 'pressure' . I hate that ok ! Nak cara elok, buat la cara elok . Bukan mampos pon kalau buat cara elok kan .
Huh !

Setakat ni, aku just nak gtau . Aku tak marah . Aku takde pape un . Aku tulis ni coz aku kesal . Kesal sesangat dgn apa yg terjadi . Kita tengok lah esok macam mana . Nty aku update lagi k .

Sekian dulu .

Sayang korang ! Thanx coz sudi dengar luahan haty yg terluka . [mcm lgu la plak . :p]

Salam Qindu :













eRyLz . ;)

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW