Like Us !



Friday, April 29, 2011

KoNFLiK HiDuP !

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh !

Hye, apa khabar semua rakyat jelata !? Hehe . Hope korang semua sihat alhamdulillah sesaje erk !? Amin .
Aku hari ni nak share something yang sedih dan happy . Cerita ni aku tujukan khas buat warga GITD lah kan . Coz, kita mungkin dah tak sempat nak jumpa nak share story sesama . So aku rasa sini je tempat yang korang leyh dengar isi hati aku . Full tanpa berselindung lagi . But untuk nama-nama yg bakal di 'CENSORED' kan tuh, korang kena follow up sendiri la dengan aku untuk tahu siapa kah gerangan orangnya k sayang-sayang ku ? =)

Actually, aku dah kehilangan cara untuk senyum dengan ikhlas . Semua bermula apabila berlaku sekali lagi konflik dalaman dalam KP SMKK . Argghh ! Aku sedih sangat . Aku just tak faham kenapa la dalam reramai manusia yang ada kat muka bumi ni, aku ditakdirkan untuk mempunyai masalah dengan orang-orang yang rapat and ada kait rapat dengan hati & perasaan ? Aku tahu, Misz Nurul selalu pesan, " Ingat, kalau kita dalam problem, mesti ada orang yang lagi teruk problem dia dari kita ." Aku appreciate der apa yang lu cakap kat wa . Tapi . . . Hmm . Hati kan . Mana boleh tipu lelama . Betul tak ? ;(

Semalam, petang, budak form 4 ada program Qiamullail . So, diorang minta datang lewat coz nak bersiap and all that . Ok la, pasal ni aku takde prob sangat . Just that, satu ja . Jangan pressure aku . Aku yakin dengan bebudak KP aku yang diorang takkan mungkir janji dengan aku . Au yang buat decision . Aku kena bagi time jugak kat diorang kan . Tapi, ada jugak pihak yang tak faham . Kira nak belasah je pala otak aku kan . Haish ! Tolong la dear ! You tak faham I you jangan buat macam you faham I . Sometimes, kita kena bagi ruang .
Aku tak suka pressure orang . Coz aku tahu seksa sangat bila orang paksa kita untuk wat something yang kita takmau . And I'm so sure, that you guys pon mesti sama macam aku kan . Benda hanya akan jadi bila sesuatu benda itu kita buat dengan kerelaan hati dan kehendak diri sendiri .
Kat sini, aku jugak nak tegaskan, apa yg berlaku semalam, especially kepada yang terlibat and terasas bahawasanya aku memaksa dia turun kawad iaitu Ms. N, anda boleh tanya Ms. Intan, Ms. Atin and barisan lain yang berdekatan dengan mereka bahawa Mrs. H yg suruh anda turun . Kalau ikut kehendak hati aku, aku takdanya nak paksa anda turun . Coz aku tahu yang tak guna aku paksa anda turun . Kalau anda nak turun anda akan turun dengan keadaan tu anda dalam kerelaan hati dan atas kehendak diri sendiri .
Tapi dah Mrs . H nak demerit anda, takkan aku nak biarkan ja kot . You are one of budak-budak KP under aku . So, aku taknak ada sesiapa yang kena demerit . Hello ! susah kot nak kumpul merit . Takkan sesenang je nak bagi kena demerit . Fikirlah sikit je aku minta, aku buat semua ni coz aku sayang anda . Kalau aku tak sayang mesti aku biarkan je .

Kenapa la susah nak faham . Kita menegur menandakan kita sayang, care about you all . Nak jadikan korang terbaik di antara yang terbaik . Tak salah kan ? Tapi, kalau betullah apa yang aku buat selama ni salah, aku minta maaf sangat-sangat . Aku sanggup la bagi jawatan aku kat orang lain kalau korang rasa aku tak layak nak pegang jawatan Presiden KP and Sarjan Kadet . Sumpah aku tak kisah . Yang penting anak buah aku puas hati dengan pilihan diorang . Kalau ampa rasa ada orang yg layak . Cadangkan ja . Hari Ahad ni kita jumpa, aku lepaskan jawatan aku untuk ampa . K ??

Aku akui, setiap manusia ada kelemahan dan kekurangan, macam tu jugak aku . Aku tak kisah kalau korang nak cakap depan-depan semua kelemahan dan kekurangan aku . Aku terima der . No prob . Asalkan jujur and jangan cakap belakang . K . Please ! Sekali sekala, tunjukkan .

Kat sini jugak, guys and girlz, aku nak gtau andai kata la Ms. N still nak marah aku and buat taktau kat aku, aku hilang akal . But, just wanna dia tahu yang aku MINTA MAAF SANGAT-SANGAT kalau apa yang aku buat and selama aku kenal dia aku ada buat dia marah or terasa hati or terkecik hati aku minta maaf . Aku janji takkan kacau dah hidup dia kalau itu yang dia nak .
Thanks utk senyuman anda selama ini . Aku happy bila tengok anda senyum . Rasa tenang sangat hati . Tapi kalau aku dah ditakdirkan Allah untuk tak dapat tengok anda senyum dengan ikhlas kepada aku, aku terima .
Thanks dear ! Thank you so much ! :|

K lah, yang lelain tu, yg kenal aku, judge lah aku sebaiknya, but kalau rasa aku mmg tak layak, just say it . Leace ur comments and take care dear .

But, sebelum tu, aku ada doa nak share . Aku harap sangat yang Allah akan permudah kan segala urusan kita di dunia mahupun di akhirat kelak . AMIN !

hafal dan amalkan doa ni . InsyaAllah, mudah segala urusan kita . Amin ! ;)


Salam Sedih :
eRyLz
erylz sangat sedih tao ! ;(

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW