Like Us !



Monday, August 29, 2011

Niat di Hati

assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada semua warga GITD Crewz yg setia mengikuti blog ini..
Apa khabaq semua ? Sihat la hendakNya . Amin . :)

Petang ni, aku nak share sikit about tajuk di atas.. Haa, awat dengan tajuk tu..? Mesti la ada cerita di sebalik tajuk tu.. Kalau nak tau, jom, follow aku dengan flow of this story..

Dalam Islam, setiap apa jua perkara yg kita lakukan mestilah dimulai dengan NIAT.. Betul tak..? Tak kira la apa pun, niat mesti yg pertama..
Puasa pun kena niat, nak solat pun kena niat and mcm-mcm lagila.. Kann..?

Haa, lagi satu, niat kita ni kena lah ikhlas..
Ikhlas semata-mata kerana Allah Taala.. Bukan niat sbb mak menunjuk-nunjuk, bermegah-megah dan juga berbangga diri dengan apa yg kita buat.. Kalau niat camtuhh, hurmm, punggah la jawabnya.. :)

Ok, apa relationship niat dgn story aku..? Haha.. Well, actually, pagi tadi, masa aku tengah tolong ayah aku parut kelapa kat kedai...
Aku memasang NIAT nak parut kepala customer aku..
Eh, silap.. Nak parut kelapa utk customer aku.. (Haa, baru betoi.. Nnt ingat aku gila plakk.. :P) hahaha..
Pastu.. Dalam tengah aku dok parut kelapa tu, dengan tidak terNIATnya, aku parut tangan aku.. Hahaha.. (tulaa, gatai nak parut kepala customer!! :P)

Ya Allah, sakitnya bukan main laa.. Taktau nak habaq lagu mana dah aih.. Hahaha..
Yang bestnya kan, time tangan aku kena parut tu, dalam pala otak aku still boleh pikir,
"eh,nak tarik ke tak ek tangan?"
tak ke bodoh aku ni..? Hahahaha.. Sumpah takleyh blahh laa...

Aku sendiri pon mengalami kepelikkan utk beberapa ketika.. Hahaha..

Itu ja lahh cita aku.. :P

Oklahh, sempena hari terakhir bulan Ramadhan al-Mubarak tahun ini, aku dengan penuh rasa bersyukur mengucapkan ;
SeLaMat HaRi RaYa AiDiLfiTri,
MaaF ZaHiR daN BatiN . ^.^

kepada anda yg pulang ke kampung halaman, tak kira la dekat ke jauh, rancanglah perjalanan anda..
Berhati-hati ketika memandu dan sentiasalah beringat..
Sekian sajaaa...
Assalamualaikum !!!

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW