Like Us !



Monday, August 1, 2011

Tribute to all muslim..:D

“Wahai segenap manusia, telah datang kepada kalian bulan yang agung penuh berkah, bulan yang di dalamnya terdapat satu malam yang nilainya lebih baik dari seribu bulan. Allah menjadikan puasa di siang harinya sebagai kewajiban, dan qiyam di malam harinya sebagai sunah. Barangsiapa menunaikan ibadah yang difardukan, maka pekerjaan itu setara dengan orang mengerjakan 70 kewajiban"

assalamualaikum..

prtama skli, alhmdulillah sgt sbb dh puasa. (SELAMAT BERPUASA SEMUA). jdi aku disini nk berceloteh sikit. hehe. ramai dh sgt owg buat entry psai puasa.. aku pn nk gak..

time2 puasa, kita bknnya stkt puasa x mkn jer. oke, tu hmpa semua dh mklum lah kn. kna puasa semua pancaindera kita.. jgn mngumpat org! jgn mndgr umpatan org! jgn tgk bnda yg bukan! bln rahmat ini lah kta brlumba2 mmbuat amal kebaikan, brsedekah, mngaji AlQuran, dan bnyk lgi.. jdi jgn la pula hmpa semua lepaskn peluang sekali dlm sthun niy.. rugi ow. disamping tu,  renunglah sejenak nasib saudara2 seislam kita yg x semewah d Malaysia.

kita kt Malaysia ni, aman sje kn. x ssh2 nk pkir psal juadah brbuka, sahur dn segala-galanya., erm mngkin bkn semua ler.. tpi saudara2 kita nun di Palestin tu cmner kan agaknya.. dgn keadaan yg daif, hidup dalam cngkaman zionis laknatullah.. sdih btol bla fikir psal depa.. klau kta ni seorang yg prihatin, jum lar sama2 kita berdoa supaya rakyat palestin kuat mnghadapi dugaan dan "panas" hidup. amin ya robbal a'lamin.. semoga org israel  tu dpt balasan.. nah . bgi sapa2 yg nk sumbngkn rezeki yg lebih blhlah ke laman sesawang amalpalestin (x slh aku lh, dgr kt ikim.fm) aku kalau blh nk p sana.. tringin lh jgak.. aku harap suatu hri nnt aku brjaya kecapi cita2 aku nk jdi doktor. doktor sukarela.. blh pi sana tlg rawat2 rkyt Palestin.. amin...



(semoga dikau cekal memperjuangkan agama kita)

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW