Like Us !



Friday, July 2, 2010

zZz...zZz...zZz & Egokah Aku!?

Assalamualaikum!!!

hye everybody yg read post ni!! Kali ni dari eRyLz la pulak... hehehe...
Hah!! Apa kaitan tajuk di atas dengan post kali ni!? Para pembaca mesti tertanya2 kan??
Jawapannya... Gua kesian kat lu semua laa... Lu semua mesti boring dengan blog kitaorang yg jarang di up-date ni kan?? Korang mesti buka blog dengan harapan ada post baru tapi... hampeh... Itu yg jadi ZzZzZzZ!!
Sebab korang semua bosan... Ya x? Tapi kitaorang still nak say thanx a lot to all of you kerana sudi laa menjenguk blog kitaorang yg merepek meraban TeTaPi still bermanfaat... Ya la, dapat share macam2... :->

Hehehe... ok... Tajuk yg berkenaan telah pun dihuraikan sebabnya... Jadi nk jump to topik lain la...
Harap x marah gua rojakkan cara gua tulis... Kita kan 1 Malaysis... Hehehe... Tapi sorry la coz gua x tahu nk tulis tamil or mandarin... So, x dapat la nk jadikan 1 Malaysia... Anyway, kita semua tetap bersama!!! 1 Malaysia!! Hehehehe.. (excited terlebih!)

Hurm... Hari ni, gua rasa mcm nk buat kupasan tentang satu lirik lagu yg gua rasa ada kena mengena ngan sesetengah orang dalam dunia ini... Sesiapa yg berkenaan, dipersilakan utk memberikan komen2 anda... Kritikan pun kami terima... :D

Tajuk lagu : Egokah Aku
Penyanyi : Wali Band

Ku tak pernah merasa
Gundah di hatiku, ketika denganmu
Saat kau, kau belai rambutku
Kau temani aku, kau basuh lukaku

Kini semua berlalu
Karena engkau tak memilihku

Salahkah aku mencintaimu
Walau ku tahu ku tak di hatimu
Egokah aku memilikimu
Walau ku tahu kau tak memilihku
Ku harap Tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu

Sadarkah kini ku tak rela
Imanku telah sirna
Mimpiku tak nyata

Kini semua berlalu
Karena engkau tak memilihku

Salahkah aku mencintaimu
Walau ku tahu ku tak di hatimu

Egokah aku memilikimu
Walau ku tahu kau tak memilihku
Ku harap Tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu
Ku harap Tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu

Haa... Gua rasa lagu ni sesuai sangat dengan someone yg sgt2 mencintai seseorang tetapi cinta dia ditolak...
Hurm... sedihnyaa...kan? Sian kat dia.... (T.T)

Berdasarkan rangkap pertama, kita dapat lihat betapa cintanya lelaki ni kat perempuan tu.. Yalah, for me, kalau gua duduk dekat dgn org yg gua syg, mesti la gua rasa tenang.. Rasa selamat, rasa happy.. Tambah2 kalau org yg gua syg tu caring kat gua... Fuh!!! xnak lepas kot mamat tu... Hehehe (^^,)

Hurm, tapi syg, ikut next rangkap, minah tu tak pilih mamat ni.. (frust kot!!)

And, berdasarkan rangkap yg seterusnya, jelas menunjukkan yg gurl tu x syg dia... Kat sini, gua x dpt nk ulas sama ada, gurl tu mainkan dia or gurl tu xpenah ada rasa as couple lgsg.. Sampaikan laki tu mintak agar Tuhan cabut nyawa gurl tu sbb rasa sakit, terluka, terseksa bila tgk dia dgn boy lain.. But, kalau lu tnya gua, gua xda la doa smpy mcm tu... Tapi nmpk gaya mcm mamat ni cinta gila kat minah tu... So, bg gua, tak mustahillah coz ada jgk org yg sggp bunuh diri bb putus cinta kn...?

Rangkap seterusnya, menjelaskan yg mamat ni sedar, dia x rela utk lepaskan gurl tu... Yala, klw gua pon xkn gua nk lepaskn seseorg yg gua syg kat org lain... Tapi org slalu ckp, cinta perlukan pengorbanan kan?? Jadi, apa salahnya berkorban utk org yg dicintai, mgkn org yg dia pilih tu mmpu membahagiakan dia... (^_^)

Adoiyai, gua risau la lu tak faham apa yg gua merepek kat atas ni... Mcm mana ni ek??
Gua xtau la nk story mcm mana... (@_@)
Gua pon pening!!!

Hehe... Tapi, kalau nk fahami lirik lagu ni dengan lebih mendalam, lu dgr la lagu ni sambil renungkan liriknya serta cuba memahami maksud lirik ni... (>_<)

Ok guys!? Gua harap lu puas hati ngan post gua yg agak melalut & merepek ni... (n_n)
Thnx coz lu sudi baca post gua, menghabiskn waktu utk mengeja ayat2 gua, & paling penting, sudi meminjamkan penglihatan korang utk blog ni...

Kalau ada yg x puas hati, silakan untuk memberi kritikan...
Kerjasama anda amat dialu-alukan.
hehehehe (>_<)

Love from :
eRyLz

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW