Like Us !



Thursday, August 5, 2010

Fa$aL Se0RaNg ReMaJa

Assalamualaikum!!!

Selamat bertemu kembali la wei!!!

Lama gak la gua tak p0st... Rindu gilaa kat blog nieyh!!!
Today, selepas DR Chenta post, gua sebagai DR Jiwa yg berkelulusan PhD dari USP ( Universiti Sendiri Punya )... hahahaha... XD

wokeyh2, stop kidding yoo!

Ini hari gua mau cerita sama lu orang ttg satu perkara yg setiap manusia pasti mengalaminya...
Tak kira lah lelaki atau perempuan, kaum adam ataupun hawa... Pasti akan melalui peringkat ini iaitu peringkat REMAJA... ( kepada yang tak sempat mengalami peringkat ni gua ucapkan takziah la sama lu )

Peringkat REMAJA merupakan peringkat yg sangat sukar utk dilalui bg gua yg boleh dikategorikan sebagai insan yg biasa... Sbb bg gua, peringkat utk menjadi remaja yg baik amat2lah ssh... Sesiapa yg berjaya melalui dgn sempurna, Alhamdulillah & tahniah la gua ucapkan...

Intisari pertama yg menyebabkan gua cakap peringkat remaja ni payah utk diharungi adalah yg pertama sekali tajuk yg kita gelar CINTA... Walaupun bab ni xde dlm sukatan pelajaran x kira la sama ada dlm KBSR / KBSM meskipun tadika, tp kita tetap belajar ttg bab ini dlm kehidupan kita... CINTA is one of the feeling that c0me f0rm 0ur heart with sincerely... toi ark!? kalo lu owg x jujur dlm perasaan yg digelar cinta ni baek kowg xyah bercintaa... menyakitkan pihak 1 lg jee!

Gua xtaw la cmne nk help kowg dlm mengharungi situasi ni... Sukar la beb! Gua p0n x dpt nk tlg sbb skt ni di dalam... gua sebagai DR, xmmpu nk tlg kowg klw diri kowg sniri xnk tlg diri kowg tuh!! keyh!
so, moral of these paragraph is, pepandai la handle kalau nk bercinta... okeyh! Chaiyook!

Bg intisari kedua ialah STUDY... Haaa!!! One of the chapter in our daily life as teenager that maybe some of us hate it and some of us that like it... Camnilah, for those who don't like to study, better u quit your study... It is better than you guys skip your school and finish your parents' money! Drpd kowg skip school kan ke bagos kowg berenti skolah n tlong mak bapak kowg kt umah tu jaga adik2 ke, cuci2 rumah ke... Adala jgk faedahnye... Ni tidak!! duit blnja ambik, yuran skolah bayar... Tapi rekod xdtg skolah je manjang... Apa kejadahnya kowg wat cenggitu... baek kowg jujor je mls nk study... Keja lg bag0s daa!!

Intisari ke3 adalah bg kowg yg still nk study bb malas nk tlg mak bapak kat umah ialah guru!
 Haa, kowg2 yg nk jgk dtg skolah tp mls bljar, kejenye nk nyusahkan id0p guru2 tu, st0p2 le... nk study, study lek lok... jgn nyusahkan mak bapak owg... guru tu pon nk pikir anak bini/laki kat umah... bkn nk layan kowg je 24 jam... pikir sket ea... Keje yg cikgu bg 2, siapkan la... n anta walaupon lmbt... jgn smpy x anta lgsg, skt kpala cikgu pikirkan masalah pasal kowg!! keyh... beringat2 jgk la kalo agak2 nk nyusahkan cikgu tu... Bior la kena pd tmptnya!! keyh~

Hah, yg ke3 ni plak pr0b psal gejala sosial... Remaja zaman skrg ni x lari la dr masalah gejala sosial... mmg bkn semua tp kebanyakannya.... Jgn tipu laa... Tambah2 psal r0k0k... haaaiiiii.... mer0k0k ni, apa kata cuba2 kan lah st0p for those who had addict on it n don't ever n ever try it for those who never know how is cigarrette taste is! r0k0k ni   bahay laa... gua syg lu... Sbb tu gua xnak lu isap... da isap ssh nk st0p laa...
haa, bkn tu je... dadah, gam, ganja n yg sam waktu dgnnya, jgn la kowg sesekali gatal tangan nk rasa, nk cube walaup0n kwn kowg tu bg 10 juta kat kowg.... Eeeeiiii, bnda2 cm tuh jgn di buat main laaa.... eaa... Kepada yg dh try tu, renti2 kan laaa... Kowg addict kat Al-Quran lg bgos... x p0n lolip0p p0n jadi la wei!!
psal $3X plak, gua xde cdgn la beb... Gua xtaw cmne nasihat yg gua pat0t bg kat kowg... Tp alau bleyh tu, hindar2 kn la ye...

Oklah, gua dh pnat wat writing ni... stakat ni je la kot... leyh kan??

p/s: moral of the story, JADILAH REMAJA YANG BERWAWASAN DAN SEMOGA ALLAH MERAHMATI ANDA...


eRyLz
~seriously missing sumone~

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW