Like Us !



Wednesday, September 7, 2011

buat kaum ADAM .

Assalamualaikum . Haa , apa cer followers followers GITD ? Aku harap semuanya sihat alhamdulillah . :D
Ok la , in previous post by Misz Rafa , she had told us about a poem ; He Had Such Quiet Eyes kan ? 
Haha , yup this poem is really interesting ! Kalau korang belajar literature component dia , memahami maksud dia , confirm this poem will be a good example for us . Ingat , 'make sure nice really means nice' ! Haa , deep giler maksud ayat tuhh ! ;) Cubala renung renungkan dan selamat beramal ! Ahahaa . :p

Ok ok ok , this time i'm gonna post something that is related to Misz Rafa's post which is about MAN ! Muahahaha . Yeah ! Right now , jom kita ramai ramai condemn boys . Hahaha . ;) Juz kidding lahh . Saja nak bagi peringatan sesama kaum . Haha . Actually , sesama manusia kena saling mengingati dan menasihati kan ? So , for me tak salah laa utk memberi teguran ! Haha . Kalau makan cili , terasa pedasnya , tunggu apa lagi , ambik la paip bomba , simbah ! ;) ( i am so sure that u know what i mean ) :P

Oklah . Secara jujur dan ikhlas , aku petik kata-kata pujangga ni dari laman sosial MUKaBUkU a.k.a FB lahh . ;) Aku pick up ayat ni dari FB Heliza Helmi . Kebetulan aku buka page dia , terbaca satu wall post dari dia ni , and aku rasa post ni interesting . So aku nak share lahh kat sini .

* hope she don't mind ! ^_^

Oklahh , jom enjoy what did she post yeahh . :)

   Wahai kaum ADAM . Jika benar kau kasih dan cintakan seorang HAWA itu . . .
   Bawalah dia ke jalan Allah ,
   Nasihatlah dia ,
   Perbetulkanlah kesilapannya ,
   Jagalah dia dengan baik ,
   Kasihanlah dia ,
   Lindungilah dia ,
   Berilah kasih sayang kepadanya ,
   Hargailah dia ,
   Ucapkanlah terima kasih atas kelebihannya ,
   Bersabarlah dengannya ,
   Terimalah dan cintailah kekurangannya ,
   Jadilah IMAM terbaik dan redhalah padanya .

Haa , friends , apa cer ayat dia ? Gempak tak ? Hurmm , aku berpendapat lah kan , kaum ADAM sekarang kurang yg bersifat seperti di atas ni . Betul tak ? Tak bermaksud untuk menuding jari kepada sesiapa , but semua ni betul kan ? Takde apa yg salah rasa aku . :)
I'm just telling what i think about . So , kalau ada pihak terasa , i'm sorry - bak kata Amir RajaLawak !

Haha . Okailah , aku ngantuk nihh , nak solat Isya' dulu dan lepas tuh , sleeping time !!! :D i loike ! Heheheh !!

K lahh semua , tatai and nytez .
Assalamualaikum !! :P

Salam Qindu ;
Do I have a such quiet eyes ? =P





















p/s : this post was saved in draft at 23:34 , 6 Sept 2011

2 comments:

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW