Like Us !



Wednesday, December 14, 2011

RM 33.40 !?

Assalamualaikum .

Apa kes aku dengan RM 33.40 ? Hah , memang ada hal lah dengan angka-angka itu !

Tapi apa kesnya ? Haa , tu duit mas kahwin aku ke ? Takdelahh ! Takkanlah aku nak kahwin dah ?
I'm just 17 years old . Just finished my SPM's examination last 2 weeks . Haha , so , what the hell with this number ?

Tarikh 13/12/2011 merupakan tarikh keramat aku lahh beb .
Haha , nak tergelak ??? TIDAK . Perkara ini bukanlah satu benda yg lucu atau kelakar , tetapi dah HOBBY aku gelak , so , aku tulislah HAHA . :))

Okai okai okai , what happened ???
Macam ni ceritanya . . . .

Bermulalah al kisah , di tarikh 13-12-2011 . . .
Hehe  just kidding ! :P pffttt !

Pagi 13-12-2011 = hari Selasa , aku kerja . Macam biasa tapi just that hari tu , half day .
Bos @ tauke takde hari tu . So , aku ditugaskan utk menjaga bahagian kaunter . Tugas memotong ayam diserahkan kepada pembantu kedai tambahan .
Yang lain-lain aku settle sendiri , unless , aku tak dapat nak caover apa yg customer mintak .

Aku rasa around 8.30 - 9.30 am lahh kan , ada seorang lelaki India , pendek , agak gemuk dan boroi memakai seluar pendek , tidak ber T-shirt, hanya berjaket meminta AYAM 2 ekor setengah .
So much . Yalah , selalu customer minta 1 ekor atau setengah je . Mana ada sekali tibai 2 eklor setengah .

The reason I said that is because it seems TAK LOGIK for me . Orang tu takdelah nampak KAYA sangat . (ada sebab kenapa aku cakap camtuh)

Actually , in the morning lah kann , I had already felt something gonna happened . But I just dunno what it is . (yeah of course, i'm not GOD) . Okay , then when  that guy came , and asked for the CHICKEN , I weighed the CHICKENS and it's PRICE IS RM33.40 .

He said arrogantly : "HAH YOU POTONG ITU AYAM SAMA SAYA"

Then I said , okay .
Sementara pembantu aku dok potong ayam tu , aku dok ushar mamat ni lama dah .
Sebab , biasanya customer kalau hanya order ayam diorang akan bayar duit tu sebab lepas ayam siap potong diorang akan blah . But this mamat sangat weirdo . Dia tak bayar and just tunggu sampai ayam habis potong .

Aku pun diamkan aje ,tapi hati aku tak sedap . Aku rasa pelik dan tak tau nak buat apa .

Bila ayam dah siap potong , dia pegi tempat roti , sambil cakap2 telefon then dia letak roti kat kaunter . Lepas tu , aku pun pusing la nak ambik plastik . Kebetulan plastik time tu susah la nak tarik . . . .

Elok aku pusing , aku tak nampak dah mamat INDIA tu dekat tempat roti .

DISEBABKAN aku taknak berburuk sangka , aku keluar dari tempat kaunter slow-slow then usha tempat roti .
SAH! MAMAT INDIA tu takde . Aku usha belah dalam , kot-kot ada , kang malu plak aku .
Tak nampak !!! Aku bisik kat pembantu aku tanya mana MAMAT INDIA tu , pembantu aku kata :
"TU, DAH NAIK MOTOR"
Aku pon apa lagi . HAH??? DIA TAK BAYAR LAGI LAHHHHH !!!

Adoiyai , aku kena tipu . bukan sikit tu . Ayam dahlah mahal sekarang !

DAMN !! Memang jahat betul la MAMAT INDIA tu . Aku punya bengang laa .

Lepas tu aku dengan terketaq-ketaq , rasa takut call bos aku utk memberitahu perkara sebenar . . . .

- THE END -

 Aku cerita ni bukan nak buruk-burukkan sapa-sapa , agak-agak la beb , semua orang nak cari makan . Hang makan senang kat hang dgn family hang ja . Kami satu family nak makan jugak ! Pikiaq diri sendiri sampai mati tak ke mana aihh ! Aku nak hang tau , kami tak HALAL ayam tu . Lantak la hang ISLAM ke tak . TAK HALAL tetap TAK HALAL . Kalau aku nampak hang lepas ni aku memang kejaq hang la . Tunggu .


apa salah aku ? cer hang habaq sikit kat aku !

Salam bermaruah :

GITD Crewz . . .


No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW