Like Us !



Thursday, July 14, 2011

PengalaMan MenDewaSakaN !! :)

Assalamualaikum dan salam gembira . Hahaha . :)

Hari ni topik kita ialah tentang pengalaman . Ataupun kata orang putih , experience . Haaa . Gitu la sebutnya . :)
Ok ok , apa yang menarik tentang topik ni ? Haa , jom la sama-sama kita kupas ek ? Hihihi .

Ermm , pengalaman adalah sesuatu peristiwa di mana ianya telah berlaku dan memberikan kita pengajaran . Haa , yalah kan , kalau takde pengalaman , takde la pengajarannya . Betul tak  ? Semua yang hidup di atas muka bumi Allah S.W.T. ni semua ada sejarah . Betul kan ? Haa . Mestilah betul . Sebab , kalau korang hidup hari ni , semalam mestila sejarah kan bagi korang . Cuma bezanya , sejarah ni terjadi sekiranya ada sebab dan akibat barulah diklasifikasikan sebagai sejarah . :)

Ok , pengalaman . Satu perkataan yang sangat simple tetapi bagi setiap individu , perkataan ini boleh membawa berbagai perasaan yang tak dapat diungkapkan melalui kata-kata . Hurmm . Susahnya nak describe pengalaman kan . Yalah , sometimes , bila kita ungkapkan apa yang kita rasa , tak semua orang dapat rasa apa yang kita cuba nak sampaikan . Betul tak ? Kadang-kadang , bagi kita , apa yang kita nak ceritakan tu best . Tapi , respon orang yang kita cerita , dia kata tak best pon . Bagi dia biasa-biasa ja . Hahaha .

Yalah , aku mengaku , memanglah tak semua orang macam tu , but at least , do respect apa yang orang tengah ceritakan . Kadang-kadang tu , terasa jugak la . Babes , remember , watch out your wordies . K . :) Hihihi .
Sambil bercerita , tak salah bagi peringatan kan ? Pengajaran . Hahahaha .
Ok , back to our main topic . :) Haa , setiap orang ada pengalaman yang berbeza . Ada yang sedih , ada yang gumbira , ada yang biasa-biasa ja . Tapi , mostly pengalaman orang akan ingat yang paling sedih dan yang paling happy . =)) betul tak ? Kalau yang biasa-biasa ja , orang takkan ingat . :)

Pengalaman yang akan memberikan kesan kepada kita semestinya pengalaman yang menakutkan kita . Yalah , kita bila dah terhantuk baru nak terngadah . :) Selagi tak dihantuk kepala kita , tak juga sedar . Hahaha . Yang peliknya , ada jugak yang dah terhantuk tak juga sedar . Itu memang pelik bin ajaib tu . Hahaha . :) Ok , back to our topik tadi  . . . Setiap peristiwa yang kita lalui , mendewasakan kita . Especially dari segi mental la . :) Apa yang terjadi sepanjang hidup kita , membuatkan kita akan mengambil iktibar dari apa yg terjadi dan sentiasa belajar daripada terus melakukan kesilapan .

Itulah yang dikatakan pengalaman ni mendewasakan kita . Kalau takde pengalaman , confirm la kita ni macam orang bengong . Haa , bukan nak cakap kasar , tapi memang macam tulah , daripada orang yang bengong , barula kita akan jadi pandai . Itupun kalau ada semangat dan keinginan yang tinggi . :)

Hahahah . Ok lah , sekian saja dulu coretan aku .

=) Ada masa ,insyaAllah aku taip lagi ye .

Tatai , assalamulaikum . :)

Salam Qindu :

cik Feira & Misz Rafa . :)
Sayang korang . :)
p/s : Cik Rafa korang hari ni cantik sangat kat sekolah ! :)

No comments:

Post a Comment

segala yang terkandung dalam blog ini adalah hak milik GITDCREW